środa, 8 września 2010

Między stronami III - Wawrzyniec Hyk

Dzisiaj otrzymałam wspaniałą wiadomość i dokładny skan zdjęcia od Pani sekretarki szkoły w Nierośnie. Udało jej się zidentyfikować dżentelmena, który nazywał się Wawrzyniec Hyk. Żeby niepotrzebnie się nie rozpisywać, przytaczam treść otrzymanego maila:

"Po skojarzeniu twarzy postanowiłam dokładnie przeczytać kronikę, i przyjrzeć się zdjęciom. (...) Dzięki temu domyślam się skąd w Nierośnie wzięli się Państwo Hyk. Najwidoczniej Pan Wawrzyniec Hyk (prawdopodobnie ojciec Włodzimierza) przyjechał tu z rodziną po skierowaniu go do naszej szkoły jako instruktora warsztatów stolarskich. Podejrzewam też, że zdjęcie na stronie 9 na Pani blogu to może być właśnie zdjęcie Wawrzyńca Hyk. Uważam też, że Pan Wawrzyniec znajduje się także na skanie, który Pani wysłałam. Proszę się bardzo dokładnie przyjrzeć zdjęciu ze strony 9 bloga i fotografii. (...)"



1. Wawrzyniec Hyk - instruktor warsztatu stolarskiego w szkole w Nierośnie od jesieni 1926 r.. Tego dżentelmena spotkaliśmy już na Stronie 9:

2. Adam - młodzieniec ze Strony 12 :

3. NN - przypuszczam, że to brat Wawrzyńca Hyk. Tego pana jeszcze spotkamy w "Albumie kresowym".

Dzięki tym informacjom kawałek skomplikowanych puzzli zaczyna układać się w całość. Rodzina Hyk trafiła w latach '20 do Nierośna. Ojciec - Wawrzyniec, matka - A (?). Filomena, Włodzimierz i Adam to przypuszczalnie ich dzieci. PP. Hyk chyba dobrze wspominali pobyt w Nierośnie i pracę Wawrzyńca w miejscowej szkole skoro zachowali tyle pamiątkowych fotografii.

Pani sekretarce serdecznie dziękuję za bezinteresowność, zaangażowanie i poświęcony czas. Gratuluję też wyjątkowo bystrego oka.

Życzę Wam - moi czytelnicy i sobie jak najwięcej takich odkryć.

5 komentarzy:

  1. Brawo dla Pani sekretarki !!! Wydaje mi się ponad wszelką wątpliwość , iż na załączonych fotografiach występują te same osoby. "Śledztwo" zatacza coraz szersze kręgi. Oby udało się odkryć jak najwięcej informacji !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. No to mamy spory kawałek "drzewa genealogicznego". To informacje wystarczające dla zidentyfikowania osób, jeśli trafi się na krewnych. :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  3. To tylko moje przypuszczenia, nic pewnego, ale mam nadzieje, że są choć troche bliskie prawdy. Również serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To moja rodzina

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,poszukuję informacji o rodzinie Hyk. Jestem prawnukiem Michała Hyk,brata Warzyńca, posiadam w domu korespondencje między braćmi,oraz zdjęcia Michała,chciałbym nawiązać kontakt,ponieważ poszukuję pradziadka,a ostatnie informacje jakie udało mi się znaleść to informacje o Jego pobycie we Francji w lata 30 XX wieku Jeśli ktoś posiada jakieś informację to proszę o kontakt e-mail hyczek91@gmail.com

    OdpowiedzUsuń